Microsoft Office
Excel - pierwsze kroki. Podstawy arkusza kalkulacyjnego
Szczegóły szkolenia
Grupowe (minimalna liczba uczestników wymagana do przeprowadzenia szkolenia grupowego wynosi 4 osoby) oraz indywidualne.
Szkolenie grupowe – 20 godzin lekcyjnych
Szkolenie indywidualne – 16 godzin lekcyjnych
Szkolenie podstawowe
Szkolenie odbywa się wyłącznie w formie stacjonarnej. W wyjątkowych sytuacjach dopuszcza się formę zdalną (online).
- Wprowadzenie do arkusza kalkulacyjnego Microsoft Excel
- pojęcia związane z arkuszem kalkulacyjnym
- tworzenie i modyfikacja skoroszytów
- nawigacja między skoroszytami
- dodawanie, usuwanie i modyfikacja arkuszy
- scalanie i rozdzielanie komórek arkusza
- formatowanie wierszy i kolumn (ustalanie dokładnych i domyślnych szerokości, ukrywanie/odkrywanie)
- omówienie paska narzędzi Szybki dostęp
- omówienie Wstążki w programie Excel
- korzystanie z menu Opcje
- przydatne skróty klawiaturowe
- Wstawianie danych do arkusza Excel oraz praca z tabelami
- zasady wprowadzania i weryfikacji danych
- zastosowanie funkcji wypełniania błyskawicznego
- używanie widoku Backstage
- wycinanie, kopiowanie, usuwanie i zmiana formatu komórek
- korzystanie z okna dialogowego Wklej specjalne
- korzystanie z wstążki Edytowanie na karcie Narzędzia główne
- sprawdzanie i poprawa wprowadzonych danych: funkcja sprawdzania pisowni, Inteligentne wyszukiwanie oraz słownik Tezaurus
- stosowanie komentarzy
- zarządzanie danymi za pomocą tabel w Excelu
- nadawanie nazw komórkom lub zakresom komórek w tabelach (zakresy nazwane)
- Obliczenia na danych w arkuszu kalkulacyjnym
- wprowadzenie do tworzenia formuł z zastosowaniem operatorów: arytmetycznych, porównujących, tekstowych oraz odniesienia
- tworzenie formuł przy pomocy okna dialogowego Wstaw funkcję
- wykonywanie obliczeń w tabelach z odwołaniem do komórek (odwołania względne, bezwzględne, mieszane, między arkuszami i między skoroszytami)
- funkcje tekstowe (DŁ, LITERY.WIELKIE, LEWY, PRAWY, ZŁĄCZ.TEKSTY)
- funkcje daty i czasu (DZIŚ, TERAZ, DZIEŃ, DNI.ROBOCZE, DATA.RÓŻNICA)
- funkcje najbardziej popularne przy obliczeniach (SUMA, ŚREDNIA, ILE.LICZB, MAX, MIN)
- zastosowanie opcji Autosumowania zaznaczonych komórek
- operacje sumowania danych spełniających określone warunki (funkcja JEŻELI)
- inne funkcje warunkowe (ŚREDNIA.JEŻELI, ŚREDNIA.WARUNKÓW, ILE.LICZB, ILE.NIEPUSTYCH, LICZ.PUSTE, LICZ.JEŻELI, LICZ.WARUNKI, JEŻELI.BŁĄD, SUMA.JEŻELI, SUMA.WARUNKÓW)
- iteracyjne i automatyczne opcje obliczeń w skoroszycie Excel
- formuły tablicowe
- odnajdywanie i korekta błędnych formuł w arkuszu
- Graficzna zmiana wyglądu skoroszytu
- korzystanie z etykiet danych do formatowania komórek w arkuszu
- formatowanie komórek przy pomocy galerii Style komórki
- formatowanie skoroszytu i tabel według wbudowanych motywów i stylów
- formatowanie liczb przez poprawienie ich czytelności
- formatowanie warunkowe
- formatowanie liczb, czasu, dat i tekstu
- reguły pierwszych ostatnich
- paski danych, zestawy kolorów, zestawy ikon
- zarządzanie regułami formatowania warunkowego
- wstawianie obrazów do arkusza
- Decydowanie o sposobie i charakterze wyświetlania danych w arkuszu kalkulacyjnym Excel
- filtrowanie danych (filtr Pierwsze 10, filtr wyszukiwania, filtr niestandardowy)
- sortowanie danych (z pomocą listy niestandardowej)
- funkcja WYSZUKAJ.PIONOWO
- Wykresy w programie Excel
- tworzenie wykresów z zastosowaniem narzędzia Szybka analiza
- tworzenie wykresów z użyciem narzędzi na karcie Wstawianie
- tworzenie wykresów z zastosowaniem skrótu klawiaturowego oraz wykresu polecanego
- edytowanie i przenoszenie wykresu (serie danych, osie, zamiana wartości wiersza i kolumny, rozmiar i położenie wykresu)
- wykresy dostosowane do potrzeb użytkownika ( dodawanie elementów wykresu, stosowanie styli wykresu, filtry wykresu)
- stosowanie linii trendu
- tworzenie wykresów dwuosiowych
- przykłady użycia wykresów przebiegu w czasie
- Drukowanie arkuszy i wykresów
- nagłówek i stopka na stronie wydruku
- dopasowanie zawartości arkusza do drukowanej strony
- zmiana podziału stron i kolejności drukowania arkuszy
- drukowanie arkuszy oraz fragmentów arkuszy
- drukowanie wykresów
- Ochrona skoroszytów i arkuszy
- szyfrowanie skoroszytu przy pomocy hasła
- szyfrowanie arkusza przy pomocy hasła ( blokada komórek, ukrywanie formuł, ograniczanie edytowania zakresu komórek)
W celu sprawdzenia efektów kształcenia po szkoleniu przeprowadzony zostanie test jednokrotnego wyboru.
Szkolenie grupowe – 440 zł brutto/os.
Szkolenie indywidualne – 1250 zł brutto/os.
Płatności należy dokonać w dniu rozpoczęcia szkolenia. Dopuszcza się następujące formy płatności:
- gotówka
- karta płatnicza
- przelew bankowy
Wpłaty gotówkowej lub przy użyciu karty płatniczej należy dokonać w naszym sklepie (Quatro Computers, ul. Matejki 2, parter).